Naar inhoud

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van willemsmodeboetiek.nl

Artikel 1 - Definities

In deze Algemene voorwaarden gelden de volgende definities:

Respijtperiode: de periode gedurende welke de consument zijn herroepingsrecht kan uitoefenen;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de opdrachtnemer;

Dag: kalenderdag;

Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die latere raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: mogelijkheid voor de consument om de overeenkomst op afstand binnen de bedenktijd te ontbinden;

Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt

Overeenkomst op afstand: overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand

Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden van de opdrachtnemer.

Handelsnaam: Willems Mode

Btw-nummer: BE0782726949

E-mailadres klantenservice: service-client@willemsmode.nl

Zakelijk adres: Ruggeveldstraat 1B, eenheid B12, 2110 Wijnegem, België

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestelling tussen de ondernemer en de consument.

Voor de totstandkoming van de overeenkomst op afstand wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand worden aangegeven waar de algemene voorwaarden bij de ondernemer kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos zullen worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, in afwijking van het vorige lid en vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld worden vervangen door een bepaling die de strekking van het origineel zo veel mogelijk benadert.

Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘in de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze algemene voorwaarden dienen eveneens te worden uitgelegd ‘in de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan voorwaarden is verbonden, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument in staat te stellen het aanbod goed te beoordelen. Als de ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen, geven deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn informatief en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

De productafbeeldingen zijn een realistische weergave van de aangeboden artikelen. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.

Elk aanbod bevat informatie die voor de consument duidelijk maakt wat zijn rechten en verplichtingen zijn bij aanvaarding van het aanbod. Hieronder vallen in het bijzonder:

  • de prijs, exclusief invoer-btw en inklaringskosten. Deze extra kosten zijn voor rekening en risico van de klant. De post- of koeriersdienst past het bijzondere btw-regime voor import toe. Dit geldt wanneer goederen worden ingevoerd in het land van bestemming binnen de EU, wat hier van toepassing is. De post- of koeriersdienst int de btw (al dan niet inclusief inklaringskosten) bij de ontvanger van de goederen;

  • alle verzendkosten;

  • de manier waarop de overeenkomst tot stand komt en welke stappen daarvoor nodig zijn;

  • of het herroepingsrecht van toepassing is of niet;

  • de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;

  • de termijn waarin het aanbod geaccepteerd kan worden, of de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

  • het tarief voor communicatie op afstand, indien dit afwijkt van het basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

  • of de overeenkomst na totstandkoming wordt gearchiveerd en zo ja, op welke manier deze door de consument kan worden geraadpleegd;

  • de manier waarop de consument, vóór het sluiten van de overeenkomst, de door hem verstrekte gegevens kan controleren en eventueel corrigeren;

  • de gedragscodes waaraan de ondernemer is onderworpen en de wijze waarop de consument deze codes elektronisch kan inzien; en

  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst met een bepaalde looptijd.

Optioneel: beschikbare maten, kleuren, materiaalsoort.

Artikel 5 – De overeenkomst

Onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4 komt de overeenkomst tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en voldoet aan de daarbij gestelde voorwaarden.

Als de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd door de ondernemer, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

De ondernemer kan – binnen wettelijke kaders – nagaan of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag gemotiveerd te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product of de dienst aan de consument de volgende informatie verstrekken, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:

  • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument terecht kan met klachten;

  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, of een duidelijke melding indien het herroepingsrecht is uitgesloten;

  • informatie over bestaande garanties en service na aankoop;

  • de gegevens zoals opgenomen in artikel 4, lid 3 van deze voorwaarden, tenzij de ondernemer deze gegevens al eerder aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

  • de voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst indien deze een looptijd heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

In geval van een overeenkomst met beperkte duur geldt het voorgaande lid alleen voor de eerste levering.

Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij de aankoop van producten heeft de consument het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen een termijn van 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen derde die aan de ondernemer bekend is gemaakt.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wil behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruikmaakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, volgens de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer.

Als de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan de ondernemer kenbaar te maken. Dit dient schriftelijk of per e-mail te gebeuren. Na deze melding heeft de consument nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. De consument dient te kunnen aantonen dat het product tijdig is teruggestuurd, bijvoorbeeld aan de hand van een verzendbewijs.

Indien de consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft geretourneerd, is de aankoop definitief.


Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

Indien de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten voor het retourneren van het product voor zijn eigen rekening.

Indien de consument een bedrag heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen. Dit is onder de voorwaarde dat het product reeds door de ondernemer is ontvangen of dat de consument een sluitend bewijs van volledige terugzending kan overleggen.

Artikel 8 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor de producten en diensten zoals beschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen geldig als dit duidelijk in het aanbod is vermeld, of in elk geval tijdig vóór het sluiten van de overeenkomst.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor producten:

  • die door de ondernemer zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument;

  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

  • die vanwege hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

  • die snel kunnen bederven of verouderen;

  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

  • voor losse kranten en tijdschriften;

  • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling door de consument is verbroken;

  • voor hygiënische producten waarvan de verzegeling door de consument is verbroken.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is alleen mogelijk voor diensten:

  • met betrekking tot logies, vervoer, horeca of vrijetijdsbesteding die op een bepaalde datum of in een bepaalde periode moeten worden uitgevoerd;

  • waarvan de levering met uitdrukkelijke toestemming van de consument is begonnen vóór het verstrijken van de bedenktijd;

  • met betrekking tot weddenschappen en loterijen.


Artikel 9 – De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve bij prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in het btw-tarief.

In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen invloed heeft, met variabele prijzen. In dat geval wordt vermeld dat het gaat om richtprijzen die kunnen variëren.

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit heeft bedongen én:

  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

  • de consument de overeenkomst mag opzeggen op de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

Conform artikel 5(1) van de Wet op de Omzetbelasting 1968 vindt de levering plaats in het land waar het transport aanvangt. In dit geval vindt de levering buiten de EU plaats. De post- of koeriersdienst zal de invoer-btw of inklaringskosten in dat geval bij de klant innen. De ondernemer brengt daarom zelf geen btw in rekening.

Indien de klant deze kosten niet betaalt, kunnen wij het aankoopbedrag pas terugbetalen nadat wij het pakket retour hebben ontvangen. De klant is verantwoordelijk voor het retourneren.

Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en aan de wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften die gelden op de datum van het sluiten van de overeenkomst. Indien overeengekomen, staat de ondernemer er ook voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Gebrekkige of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. De producten dienen in originele staat, onbeschadigd en in de originele verpakking te worden geretourneerd.

De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen over het gebruik of de toepassing van het product.

De garantie vervalt in de volgende gevallen:

  • De consument heeft zelf wijzigingen of reparaties aan het product verricht of laten verrichten door derden;

  • De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of op onzorgvuldige wijze behandeld, of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer of de verpakking;

  • De gebreken zijn geheel of gedeeltelijk het gevolg van regelgeving die door de overheid is vastgesteld of zal worden vastgesteld met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.


Artikel 11 – Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en uitvoeren van bestellingen van producten.

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij met de consument een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en heeft recht op eventueel geleden schade.

In geval van ontbinding conform het vorige lid, zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terugbetalen.

Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de levering zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.


Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

De consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd die is aangegaan voor de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

De consument kan een overeenkomst voor bepaalde tijd die is aangegaan voor de regelmatige levering van producten of diensten, opzeggen tegen het einde van de bepaalde duur met inachtneming van de overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.

De consument kan de in voorgaande leden genoemde overeenkomsten:

  • te allen tijde opzeggen en is niet beperkt tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

  • ten minste opzeggen op dezelfde wijze als deze door hem zijn aangegaan;

  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als die welke de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

Een overeenkomst voor bepaalde tijd die is aangegaan voor de regelmatige levering van producten of diensten mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst voor bepaalde tijd voor de regelmatige levering van dag- of weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

Een overeenkomst voor bepaalde tijd voor de regelmatige levering van producten of diensten mag alleen stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde duur als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand, en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in het geval van een overeenkomst tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, leveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

Een proef- of kennismakingsabonnement op dag- of weekbladen en tijdschriften wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

Als een overeenkomst langer dan een jaar duurt, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.


Artikel 13 – Betaling

Tenzij anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktijd zoals bedoeld in artikel 6, lid 1. Bij een overeenkomst tot het verlenen van een dienst vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

Bij niet tijdige betaling door de consument heeft de ondernemer, binnen de wettelijke grenzen, het recht om vooraf bekendgemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.


Artikel 14 – Klachtenregeling

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 7 dagen na constatering van het gebrek volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij de ondernemer.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen 14 dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat onder de geschillenregeling valt.

Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal deze naar eigen keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of herstellen.


Artikel 15 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing, ook indien de consument in het buitenland woont.


Artikel 16 – CESOP

In het kader van de in 2024 ingevoerde en aangescherpte maatregelen met betrekking tot de "Wijziging van de Wet op de Omzetbelasting 1968 (Wet implementatie Richtlijn betalingsdienstaanbieders)" en de invoering van het centrale elektronische betalingssysteem (CESOP), kunnen betaaldienstaanbieders gegevens registreren in het Europese CESOP-systeem.

Gratis Verzending

Gratis verzending met Track & Trace op alle bestellingen.

Klantenservice

7 op 7 bereikbaar voor al je vragen

Tevreden of Geld Terug

Eenvoudige retourzendingen binnen 14 dagen

Veilig Betalen

Betaal snel en veilig met je kredietkaart of iDEAL